رد کردن لینک ها

واقعیت افزوده و پیش بینی Adobe از آینده خرید به کمک آن

شرکت ادوبی ، غول نرم افزاری برای خرده فروشان، مدل­های واقعیت افزوده می­ سازد.

نگاهی به اولین فعالیت­های شرکت Adobe که باعث ایجاد مدل­های مجازی برای خرید به کمک واقعیت افزوده می­شوند.

دور نیست روزی که بتونیم با دوربین موبایل از بدن خودمون اسکن سه بعدی بگیریم و خود مجازیمون رو بسازیم که تو اتاق پذیرایی راه میره و  لباس­های مختلفی می پوشه و ما در موردش تیپش (در اصل تیپ خودمون) نظر می­دیم.

این مفهوم روشنگر مسیر جدیدی برای شرکت Adobe به منظور استفاده از واقعیت افزوده در خرید است. شرکت Adobe در کنفرانس summit دموی اولیه ­ای از یک مدل Augmented Reality ارائه داد که مدل فوق در محوطه سالن کنفرانس و همچنین فضاهای مجازی مانند لابی هتل یا مسیر پیاده ­روی جنگلی، راه می­رفت.

ایده اصلی این بود که خریداران اینترنتی به صورت واقعی ظاهر لباس­ها را بر تن یک مدل مجازی دیده و حتی قادر به تغییر پس زمینه تصویر نیز باشند.

هنوز کارهای زیادی مثل نورپردازی، سایه ­دهی و حرکت طبیعی­ تر لباس­ ها باقی مونده است. البته Adobe امیدوار است این فاصله نزدیک تا رسیدن به واقعیت به زودی پیموده شده و به مشتریان این امکان فوق العاده داده شود که با تکنولوژی AR خرید خود را به بهترین نحو انجام دهند.

 

شرکت های فعال دیگر در واقعیت افزوده:

شرکت Adobe تنها شرکتی نیست که از AR برای فروش استفاده می­کند. ماه قبل (اسفند 97) شرکت Warby Parker محصول Virtual Try-On را معرفی کرد که از قابلیت های واقعیت افزوده آیفون و دوربین جلویی گوشی برای تست و خرید عینک استفاده می­کرد. همچنین پیش­تر شرکت­های Wayfair و Amazon با استفاده از اپلیکیشن­های واقعیت افزوده به افراد این امکان را می­دهد که قبل از خرید برای تست و دیدن اندازه واقعی لوازم خانگی در منزل خود با اطمینان بیشتری خرید کنند.

شرکت Adobe اعلام کرده این پروژه هنوز در حال تست روی برخی خرده فروشی­ ها است. ولی امید بسیاری است که این گام تغییرات شگرفی را در نحوه خرید افراد ایجاد کند.

بازگشت به بالای صفحه